torsdag 19. august 2010

KUNNSKAPSTØRST

Setting: Jeg snakker med Eirster på fb og lengter (ja, dere hørte riktig) etter pensum. Det ene fører til det andre, og det naturlige utfallet av samtalen er at jeg gleder meg som, tilfeldig ord som ramler inn i hodet, kokain til livet starter skikkelig. Tankerekke. Kokain. Kunnskap. Jeg har ingen kunnskap om kokain. Google.


”Eiriiiin? Skal vi leke en veldig gøy lek? ”

Resultat: Hver dag (frem til 1.oktober) skal vi tilføre hverandre ny nødvendig/absolutt unødvendig fakta om valgfritt emne.

G O !

M lærer E:

KOKAIN:

Kokain kan man finne i skogen i Sør-Amerika. Leter du i Colombia, Bolivia og Peru, er oddsene for at
du finner det større.
Erythroxylon coca heter'n. busken.
Før fant du det i colaen også, men rundt 1900-tallet droppa de det (Det visste jeg faktisk ikke).














7-14 % av Oslos befolkning har prøvd.
En som bruker kokain ser ca slik ut:



...eller sånn





Alt for  å ha en rus i 15-60 minutt. 

 Nok info for i dag.





2 kommentarer:

  1. Takk for det! Viktig å nevne at E lærte M om verdens giftigste manet "Chironex fleckeri"

    SvarSlett
  2. Det er jo det jeg venter på!

    SvarSlett